• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,75%5 961,27
  • DOW 301,25%43 951,54
  • Nasdaq 0,31%19 024,07
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,17
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,75%5 961,27
  • DOW 301,25%43 951,54
  • Nasdaq 0,31%19 024,07
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,17
  • 07.06.16, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigi nuumatud firma kaubamärk sundmüügis

Kohtutäitur müüb oksjonil tulutult kaubamärki Toggl, mille omanikfirma Online App taga on firmade likvideerijana kuulsust kogunud Silver Eensaar.
Online Appi uus omanik on firmade likvideerijana tuntust kogunud Silver Eensaar.
  • Online Appi uus omanik on firmade likvideerijana tuntust kogunud Silver Eensaar. Foto: Andres Haabu
Eensaarele läks Online App läinud juulis Krister Haavalt, Kerli Haavalt, Alari Aholt ja Ahti Aholt. Siiani on nende omanduses tööaega mõõta aitav idufirma Toggl. Kaubamärk Toggl samanimelisele firmale aga ei kuulu, vaid on Online Appi oma, mille vara sel aastal arestiti, sest firma on võlgu Euroopa Komisjonile. Nüüdseks on kaubamärk jõudnud oksjonile.
Ennustab firma lõppu
Kohtutäitur Mati Kadak arvab, et suure tõenäosusega läheb Online App peagi hingusele. „Kuna ta (Silver Eensaar) on firmade likvideerijana tuntud,“ põhjendas Kadak ja lisas, et oksjonile pandi vaid kaubamärk, sest rohkem vara firmal ei ole.
Kaubamärgi müügist saadud summa kuluks võla katteks. Nimelt on täitedokumendi järgi Online App võlgu Euroopa Komisjonile. Kadak soovitas sel teemal rääkida vandeadvokaadi Tarmo Repiga. „Tema suhtleb otse Euroopa Komisjoniga.“ Repp kommentaare ei jaganud, põhjendades, et peab selleks luba küsima kliendilt.
Kadak nentis, et hind, millega kaubamärk müügiks läheb, näitab turuhinda, aga kuna Euroopa Komisjon määras alghinna ja vastaspool ka vastu ei olnud, siis tuli kaubamärk aprillis oksjonile 265 000 euroga. Praeguseks on alghind kukkunud 150 000 eurole. Huvilisi on, aga nad peavad hinda liiga soolaseks.
Kas kaubamärgi saaks osta ka Online Appi endised omanikud? „Loomulikult, kui nad leiavad, et see kaubamärk nii väärtuslik on,“ ütles Kadak, kelle kogemus näitab, et selliseid samme tehakse siiski väga harva.
Silver Eensaar vaidleb vastu, nähes olukorda teisiti. Eensaare väide on, et kui keegi ostabki kaubamärgi, siis on tulemus talle ootamatu. „Kaubamärki ei ole sellel ettevõttel. Seda ei kasutata ja sellest on loobutud juba varem. Registrikanne on ekslik ja enampakkumine on sisutu.“ Kelle omanduses kaubamärk siis on? „Minu teada osaühingu Toggl,“ kostis Eensaar.
Kadak imestab Eensaare väite peale. „Ma ei tea, miks ta nii väidab. Kuulub ju Online Appile.“ Patendiamet kinnitas eile, et kaubamärgi omanik on siiani Online App, endise nimega Apprise. Firma oli ka kaubamärgi taotleja.
Online Appi endine omanik Ahti Aho oli kidakeelne, soovimata firmast loobumise taustast rääkida. „Ma ei soovi kommenteerida,“ lausus Aho. „Teate, juristid seal toimetavad,“ lisas Aho. Ta suunas küsimused vandeadvokaadile Priit Lättile, kes ütles, et esindab hoopis Toggl OÜ-d kaubamärgivaidluses. Lätt selgitas, et Toggl esitas hagi oma endise omaniku Online Appi vastu kaubamärgi Toggl ainuõiguse lõppenuks tunnistamiseks. Lätt lisas veel, et Toggl kohtuvaidlust ei kommenteeri.
EAS helde
Online Appile on projektide tegemiseks heldelt maksumaksja raha jagatud. Selgub, et 2004. kuni 2011. aastani maksis EAS firmale 617 257 eurot. Kõige kopsakama summa sai Online App 2011. aastal - 542 070 eurot. Juba järgmisel aastal kadus Online App Toggl OÜ omanikeringist.
Eensaar rääkis, et enne Online Appi omanikuks saamist ei teadnud ta, et ettevõttel vara oleks. „Ja siis tuli kohtutäitur nõudega, mida me ei pea õigeks, ja hakkas müüma. Teatasime talle, et seda (kaubamärki) ei saa müüa, kuna seda ei ole olemas, aga ta ei reageerinud.“
Eensaare sõnul peab Online App ka Euroopa Komisjoni nõuet alusetuks. „Olid vanad projektid. Kuigi kõik oli korras, aruanded olid esitatud ja projektid olid läbi viidud, siis tehti mingi taotlus, sest väidetavalt ei olnud mingi osa õigesti täidetud,“ avas Eensaar nõude sisu.
Firmade likvideerija
Juristi haridusega Eensaarest on kirjutatud kui firmade matjast, kes on silma paistnud tuntud ärimeeste ettevõtetes. Näiteks võttis ta mõned aastad tagasi üle Rein Kilgi maksuvõlgades ettevõtte Lihameister ASi juhtimise, praegu on ta Kilgi firma Sakala Saeveski juhatuses.
Viis aastat tagasi pidi Eensaar lühikest aega arestikambris veetma ja uurijatele selgitusi andma, sest teda kahtlustati N-Terminali Grupi nõukogu liikmena ettevõttele tahtliku kahju tekitamises. Äripäev kirjutas, et uurimise põhjuseks oli N-Terminali asutajate Endel Siffi ja Anatoli Kanajevi vahel puhkenud tüli. Kanajev süüdistas Siffi kaasaktsionäridele kahju tekitamises ning et Eensaar tegutses väidetavalt Sifi huvides.
Eensaar ei tahtnud lähemalt rääkida, miks ta eelmisel aastal Online Appi ostis. „See on minu asi,“ lausus Eensaar, keda solvab, kui teda firmade matjaks nimetatakse. „See on Äripäeva müügilause.“
Ta selgitas, et vajadusel on ta firmasid omandades esitanud pankrotiavaldusi või lahendanud olukordi muudmoodi, näiteks ettevõtet likvideerides. „See ei ole matmine või mingitmoodi varjamine. Võlgu ja firmasid ei saa maha matta. Mingit vastutust ei ole võimalik kellelegi üle anda,“ ütles Eensaar ja lisas, et ta on juhatuse liikmena aidanud võib-olla kümmet firmat: kas siis kohtu abil, neid kokkuleppel võlausaldajatega likvideerinud või muid kompromisse saavutanud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele